התוכן הוא המלך 
"התוכן הוא המלך" והמלך קובע את עולם הערכים של הילדים שלנו".

תוכן לילדים והשפעתו על הדור הצעיר:
"התוכן הוא המלך" והמשמעות הינה כפולה ומכופלת כשמדובר בילדים. בילדים שלנו.
התוכן שאנו צורכים משפיע באופן ישיר על ההתנהגות שלנו, על מי שאנחנו, על המחשבות שלנו, על המעשים שלנו. אבל בעוד לנו המבוגרים יש פילטרים (וגם הם מוגבלים מלסנן את כל ה"טראש"), המאפשרים ביקורת, מיון והפרדה, לילדים -  עדיין אין.

ילדים מושפעים מגיל 0 מהתוכן איליו הם נחשפים.
תוכן זה סדרת טלוויזיה, תוכן זה ספר, תוכן זה משחק קופסא, תוכן זה מוסיקה, תוכן זה סרט, תוכן זה משחק מחשב ועוד.
עם התקדמות הטכנולוגיה הילדים שלנו נחשפים יותר ויותר לתוכן חיצוני מהתוכן שאנו מספקים תוכן שחלקו אינו איכותי ולעתים אף ממש רדוד ובעל השפעה שלילית.

כשמדובר בילדים ממש קטנים, בערך עד גיל 4 יש איזה שהוא סטטוס – קו בעולם המדיה והתוכן לילדים ש"שומרים" עליהם ומגישים להם תוכן איכותי כראוי לגיל הרך, ויש מידה מסויימת של סלקצייה ורגישות. מה חבל שבאיזה שהוא שלב מגיל 5-6 יצרני התוכן (חלקם) משחררים כל רסן וברגע שהילדים עוזבים את "חממות" התוכן האיכותי, למשל של ערוצי הטלוויזיה לקטנטנים כמו ערוץ הופ! ועוברים לערוצי הילדים ולערוצי 2 ו 10 יצרני התוכן לסוגיו מורידים את הכפפות…..ונדמה לעתים שאין דין ואין דיין:
סדרות טלוויזיה רוויות קרבות, משחקי מחשב אלימים ומשחקי קופסא שבהם מי שמרמה ומשקר ונחשב ל"אסטרטג" ומניפולטיבי מנצח!

הילדים של היום מחלקים את זמנם בין ה"און ליין" ל"אוף ליין" ומעבירים זמן גדול במשך היום מול מסך: מסך הטלוויזיה, מסך המחשב, מסך הטלפון הסלולרי ומסכי קונסולות משחקים למיניהן. בעולמות הדיגיטלים בכלל אין רגולצייה פנימית על מה שמתרחש שם מבחינת התאמת התוכן לקהל היעד.
בנוסף על כך, המסכים אשר תופסים לילדים זמן רב במשך היום, מביאים לפגיעה קשה בהתפתחות התקינה של מיומנויות תקשורת בין אישית והמושג המוביל כיום להגדרת התופעה הוא "התמכרות מסך". משחקי מחשב ואינטרנט מכניסים ילדים לעולם בו הגבולות בין האמיתי לסימולציה אינם תמיד ברורים חלק מהילדים והמתבגרים מתקשים לעתים להבין את הגבול שבין החיים האמיתיים לסימולציה/דמיון.

הזכרנו אלימות: במשחקי מחשב במקרה הטוב… רק הורגים חזירים יחד עם ציפורים כועסות במשחק הפופולארי ANGRY BIRDS ובמקרה הגרוע יש משחקי מחשב שהינם אלימים בצורה מחרידה!!! ואף גרמו לילדים ונוער לעשות הלכה למעשה מעשי זוועה מחרידים בהשפעת התוכן שלהם. שלא נדע.

בטלויוזה הילדים נחשפים לסדרות, וחלקן, במיוחד אלו הפונות יותר לבנים, יש שפע של אלימות וכדי לא לקרוא לזה אלימות קוראים לזה כוחות הרשע נלחמים בכוחות הצדק…. זה כביכול נותן לגיטימצייה לרוחות המלחמה.
יש אין ספור סדרות אלימות שרק מלצפות בהן שנייה על המסך הראש מסתחרר. ואז הסדרות האלה הופכות למוצרי מרצ'נדייזינג עם דמויות ומשחקים אלימים ברובים וחרבות שהמטרה היא להרוג ולהשמיד, גם אם זה ב"אמתלא" של הגנה על הצדק…

גם בעולם הפיזי של משחקי הקופסא, שהוא קצת יותר תמים ורגוע צריך לשים לב טוב טוב לתוכן ולתת את הדעת.
זה לא אקסיומה שמשחק קופסא הוא תוכן טוב לחשוף איליו את הילדים. זה שזה לא מסך זה לא אומר בהכרח שזה טוב.
רבים מהמשחקים לילדים כיום מעודדים תחרותיות, מרפקנות צבירת רווחים על חשבון האחר, ואפילו אלימות.
משחקים רבים מדברים על אסטרטגיות ומניפולציות תוך שימוש בוטה בשקרים ותחמנות. ומי מנצח? התחמן הראשי.

בוא נתבונן על העולם הזה. למשל, משחק מונופול ודומיו – מלמדים את הילדים לצבור נכסים ולהתעשר. להתעשר על חשבון האחר, כי אם מישהו נופל על המשבצת של הנכס שלי הוא צריך לשלם לי שכר דירה! ומי מנצח? מי שצבר הכי הרבה נכסים/רווחים! זה המסר.

משחקי קלפים כמו צ'יט לומדים לרמות. משחק מלחמה- משחק חמוד אבל מה זה השם הזה? נלחמים?? ועוד אין ספור דוגמאות.


מה עושים? 
בודקים איזה תוכן הילדים שלנו צורכים ומחליטים בעצמנו מה מתאים להם ומה לא וגם מציידים אותם בכליים להבחנה וצפייה/חשיפה נבונה.

התוכן משפיע על הילדים יותר מכל "קדיחה"... או חפירה... שלנו המבוגרים.
אנחנו יכולים "לחפור" לילדינו שעות על ערכים של נתינה, חברות וסבלנות. אבל מה שיעשה את העבודה זה חשיפה לתוכן שישפיע עליהם.
כך למשל במשחק "נ
תת-קבלת!" מדובר במשחק רביעיות שונה מהרגיל שמעלה לדיון תכונות חיוביות (כמו לעזור, להתפשר, לסלוח, לחכות בסבלנות ועוד) ולצידן תכונות שליליות (ללעוג, לשקר, לצעוק, ועוד). המטרה של המשחק היא להצטייד בתכונות טובות ו"להיפטר" מהתכונות הלא מחזקות, המחלישות.
כשאנחנו נותנים אנחנו מקבלים בחזרה" זו תפיסת העולם שלי ובתוך מומחית לעולם השיווק לילדים חיפשתי דרך שתעביר להם את הערכים של נתינה ו"אהבת לרעך כמוך" ואת התוכן הזה "הזרקתי" לתוך המשחק הזה (וכך אני עושה בכל המשחקים שאני יוצרת, מזריקה תוכן טוב).
המסרים נטמעים בילדים במהלך המשחק והם יכולים לקחת אותם ככלי לחיים. המשחק, ככל המשחקים נועד לתחרות ולהנאה, אבל בניגוד למשחקים אחרים הוא עוסק בערכים ובתכונות ומאפשר לילדים לדון בנושאים כמו נתינה, אמירת האמת, קבלת האחר, חברות, עזרה והקשבה.
חפשו לילדים תוכן טוב ומהנה. הקיפו אותם באנרגיה טובה בכל אלמנט של חייהם.

המלצתנו היא גם לצמצם את זמן המסכים: להגביל את הזמן שהילד/ים שיושבים מול המסך ומסך זה מחשב, טלויזה, אייפון, טאבלט…
לבדוק לאיזה תוכן ההם נחפשים, לעודד משחק עם חברים ולשים לב מה אנחנו קונים להם ומה אנחנו מרשים להם.
כי יש לזה השפעה והשפעה רבה. חשיפה והתחברות לתוכן טוב ואיכותי תשפיע על עולם הילדים ועתידם.
 

שחקו ("על באמת") עם ילדיכם משחקי קופסא

ליצירת קשר קרוב ומשמעותי עם הילדים שחקו עמם במשחקי קופסא.
המשחק המשותף והביחד מייצרים קרבה וחוויה אמיתית ללא מאמץ.
בנוסף, באמצעות המשחקים הילדים לומדים לתרגל מיומנויות חברתיות ושכליות, דרכי התמודדות עם כשלון והצלחה ועוד. לרוב המשחקים יש ערך חינוכי כלשהו, זאת בנוסף לערך המשפחתי החיובי הקבוע של בילוי זמן משותף של הורים וילדים. 
הילדים תמיד אוהבים לשחק עם ההורים ולבלות איתם זמן איכותי ומהנה. לעתים הילדים, תוך כדי משחק לא מרוצים ומתרגזים ואף חווים תיסכול או עצב, זה מתרחש כיוון שהם תופסים את המשחק ברצינות רבה ומבחינתם הוא החיים עצמם ,זה מצויין- כך הם לומדים ומתרגלים "על באמת". גם אתם שחקו איתם "על באמת" ולא בכאילו.

אל תנסו לחנך את הילדים 'להנות מהמשחק', זה בסדר גם אם הם מביעים רגשות שליליים. תנו להם את המקום לכך.

שחקו עם הילדים גם בעומס החיים- הפוגת המשחק חשובה, לא פחות מכל מטלה או משימה אחרת של הילדים ושלכם. 

שחקו עם הילדים משחקים שהם אוהבים. משחקים שגורמים להם ולכם הנאה.

ביחרו משחקים שיש בהם ערך חינוכי והתפתחותי לילדים.

ביחרו משחקים שיאפשרו לילדים להצליח- משחקים ברמה שלהם.

הרשו לעצמכם להנות במשחק 'כמו ילדים'- הרשו לעצמכם לצחוק, להתחרות, לכעוס לריב וכמובן להשלים. 

בהצלחה! תחשבו טוב,תיהיו מוקפים בתוכן טוב, יהיה טוב!

 
x

#{title}

#{text}

#{price}